Икона целителя пантелеймона

Икона святого Целителя Пантелеймона — молитва о здравии и помощь святого при болезнях

Православные христиане имеют большую помощь от своих небесных покровителей — святых. Обращаясь к ним, мы можем получить действенную помощь. Как правило, в каждой семье есть какой-то один наиболее почитаемый святой, к которому принято обращаться со своими нуждами и бедами. Но есть один угодник Божий, имя которого знает каждый верующий христианин. Речь идет о Пантелеймоне Целителе. Сложно представить себе православного, который хотя бы раз в жизни ему не молился, а икона святого Пантелеймона Целителя занимает почетное место во многих храмах.

Житие святого

Святой Пантелеймон целитель, биография которого описывает мученический путь, родился в Никодимии и был наречен языческим именем Пантолеон. По окончанию школы юноша решил пройти обучение врачебному делу. Проявив способности к целительству, молодой врач был допущен к императору Максимилиану.

Однажды Пантолеона пригласил на беседу пресвитер христианской общины Ермолай и рассказал ему о боге. После этого Пантолеон стал часто посещать общину и участвовать в богослужениях. После принял крещение и получил крестное имя Пантелеймон (всемилостивый). Будущему святителю удалось достучаться до сердца своего отца язычника и обратить его в истинную веру.

Всю свою короткую жизнь святой Пантелеймон целитель посвятил помощи страждущим, исцелял от недугов всех обратившихся к нему. Он врачевал христианских узников, неимущих и обездоленных. Людская молва дошла до врачей города, и они рассказали императору о его новой вере. Максимилиан призвал Пантелеймона и стал принуждать его принести жертву идолам.

После отказа служить идолам Пантелеймон подвергся жестоким пыткам и мучениям. Однако святитель не отрекся от веры и умер православным. После казни император приказал сжечь тело мученика, но огонь не поглотил его останки. Святитель был погребен верующими по христианским традициям. Многие свидетели его казни уверовали во Христа и обрели спасение души.

Мощи святого находятся на алтаре Афонского мужского монастыря в Греции. За 16 веков они не подверглись тлению. Часть мощей находится в России в церкви великомученника Никиты (Москва, Чистые пруды), а кровь Пантелеймона сберегается в Испании — в монастыре Воплощения Господня.

Даже после своей мученической кончины святитель Пантелеймон продолжает совершать чудеса и исцелять всех верующих по их молитвенному прошению, а его чудодейственная икона находится в каждом доме православных верующих.

Описание иконы святого Пантелеймона

В традиции Православной Церкви сохранилось несколько житийных икон святого, на которых изображены моменты из его жития. Большинство из них показывает мучения праведника перед смертью — колесование, отдание на съедение диким зверям, усечение головы. Нужно заметить, что все эти нечеловеческие пытки не принесли праведнику никакого вреда, а ушел к Господу он лишь после того, как с Небес возвестил голос о том, что святому пора покинуть этот мир.

Но в наших храмах мы привыкли видеть традиционную икону Пантелеймона Целителя в образе врача. Это наиболее распространенный и самый узнаваемый лик святого. Этот образ лишен каких-то особых богословских символов, но выполнен с соблюдением всех иконописных традиций. Целью написания этой иконы была максимально точная и достоверная передача прижизненного образа Божьего угодника.

Особенностью его лика является полное отсутствие ввиду возраста усов и бороды. В традиционной православной иконописи такое встречается редко, но именно таким был Пантелеймон, когда принял свою мученическую смерть за Христа.

На чудотворном образе мы видим великомученика с ларцом и маленькой ложечкой в руках. Перед нами постает целитель, совсем молодой, со светлым взглядом, полным любви и сострадания ко всем людям. При жизни он был врачом и сотворил много чудес, излечивая болезни человеческие с Божией помощью и верою в сердце.

Одежда праведника изображена в традиционных для врачей цветах и форме. На нем надет зелено-синий хитон, бордовый плащ, а края рукавов отделаны золотом. В левой руке святой держит ларец с лекарствами, а в правой руке встречаются изображения:

Каждый из этих предметов символично означает какую-либо сторону жизни святого. Ложка — символ его врачебного призвания, таланта лечить физические болезни. Этой ложечкой он как бы подает исцеление от немощей тем, кто его просит.

Крест является знамением его мученической кончины за веру. А перо, по мнению некоторых богословов, указывает на большую для его юных лет жизненную мудрость, которая помогла ему устоять против соблазна и не отречься от истинного Бога.

Значение иконы Целителя Пантелеймона

Для западных стран образ Пантелеймона означает покровителя целителям, то есть в сегодняшнем понимании врачам. Однако до становления настоящим специалистом юношу звали Пантолеон, о чем почти не упоминают, да и в целом католики не признают достоверность жизни святого.

Однако это имя довольно-таки часто вспоминается в православной церкви. Там оно имеет большое значение, ведь в переводе знаменует о силе, грозности, присущей «льву во всем».

Поэтому христиане верят и в то, что лик святого покровительствует еще и воинам: именно они наиболее нуждаются в исцелении после ранений на поле битвы

На иконе Пантелеймона Целителя сам Великомученик изображен с ларцом в левой и ложкой в правой руке. Его образ юн и взгляд чистый, светлый, полный сочувствия. Много добра сотворил за годы жизни Пантелеймон, будучи врачом, а теперь его лик также само исцеляет людские заболевания верой и надеждой.

В чем помогает икона святого Пантелеймона Целителя

Иметь у себя икону святого Пантелеймона Целителя стараются те верующие христиане, работа которых связана со спасением других людей. Прежде всего, это конечно врачи — святой Пантелеймон и сам при жизни был лекарем, и после смерти является небесным покровителем всех врачей. Кроме того, к молитвенному заступничеству святого прибегают спасатели, работники МЧС , военные.

Молиться перед иконой святому Пантелеймону может любой человек, у которого есть какие-либо проблемы со здоровьем. Существуют свидетельства верующих о том, что по их сердечным молитвам к Божьему угоднику исцелялись даже самые безнадежные больные.

Пантелеймон целитель — в чем помогает:

  • обращение за помощью перед операцией;
  • при упадке сил и немощи телесной;
  • помощь родным и близким при недугах;
  • при онкологических заболеваниях;
  • помощь при алкоголизме и наркомании;
  • при покойничьем поветрии;
  • при душевных недугах.

Также к иконе могут обращаться врачи, если есть сложность в постановке диагноза. Святой помогает определить причину заболевания.

Икона Пантелеймона целителя помогает не только православным христианам, но и иудеям, и мусульманам. Главное, чтобы человек обратился с прошением в сердечной чистоте помыслов. Именно вера творит все чудеса — об этом следует помнить.

Важно помнить, что здоровье человека предполагает не только телесное, физическое здравие, но также здравие души. И если телесные болезни каждый человек более-менее лечит, ходит по врачам, выполняет их рекомендации, то с духовным здоровьем все обстоит намного хуже.

Для того чтоб душа была здоровой, необходимо постоянно над ней работать, очищать от грехов и всего нечистого. Это огромный труд, и не каждый человек способен сподвигнуть себя на него. Однако христианская жизнь невозможна без этого труда. И отягощенная грехом душа, рано или поздно, обязательно приведет к той или иной телесной болезни.

Как правильно молиться

Как часто нужно возносить молитвенные прошения святому? Это можно делать в любое время, когда душа потребует помощи. После молитвы желательно испить святой воды. Если больной поправился, нужно поставить в храме свечи перед иконой святого.

Чтобы получить исцеление, можно просить об этом у иконы святого Пантелеймона целителя в церкви. Но тяжелобольным людям разрешается молиться даже лежа в кровати, но с иконой в руках.

Также можно заказать в церкви или монастыре молебен о здравии болящего. Чтобы заказать службу, необходимо заполнить специальный бланк и оплатить в церковной лавке молебен. Имя болящего следует записывать в родительном падеже, например «Сергея» или «Людмилы». Если знаете крестные имена, нужно записывать их.

Большой целебной силой обладает сорокоуст о здравии, который тоже можно заказать в монастыре или церкви. Служители будут 40 дней молиться о здравии болящего, неустанно прося о выздоровлении и ходатайствуя о прощении грехов.

Молитва

При этом не важно, кто обратиться к святому за помощью, православный или иноверец. Милость целителя, как и в его земной жизни, так и в небесной, щедра для всех, кто нуждается в его помощи.

Вот молитва, с которой приходят к образу великомученика:

«К тебе, как безвозмездному врачу, утешителю скорбящих, обогатителю неимущих, прибегаем мы ныне, святый Пантелеймон. Любомудрию мирскому и искусству врачебному хорошо научившись, во Христа ты уверовал и, от Него дар исцелений, безмездно недугующих исцелял их. Богатство все свое нищим, убогим, сиротам и вдовам раздавая, в узах томимых ты посещал, святый страдалец Христов, и врачеванием, беседою и подаянием утешал их.

За веру во Христа многообразные испытал мучения, ты во главу мечем был усечен, и пред кончиною твоею, явившись Христос наименовал тебя Пантелеймоном, то есть всемилостивым, потому что дал тебе благодать всегда миловать всех притекающих к тебе в любых обстоятельствах и скорбях.

Услышь нас, с верою и любовью прибегающих к тебе, святый великомученик, ибо ты от самого Спаса Христа всемилостивым был наречен, и в жизни своей земной одному врачевание, другому милостыню, иному утешение нескудно подавал, никого не отпуская от себя необлагодетельствованным.

Так и ныне, не отринь и не оставь нас, святой Пантелеймон, но внемли и поспеши на помощь нам; от всякой скорби и болезни исцели и уврачуй, от бед и напастей освободи, и в сердца наши пролей утешение Божественное, чтобы бодры будучи телом и духом, прославили мы Спаса Христа во веки. Аминь».

Брошенное в костер тело святого осталось не поврежденным, и его с почестями похоронили христиане. Казнили Пантелеймона в 305 году, а мощи его разошлись по всему православному миру:

  • Так, уже целых 16 веков, мощи великомученика находятся в Греции на алтаре мужского монастыря.
  • Есть они и в церкви Воскресения Христова в Москве, и близь Чистых прудов в церкви Великомученика Никиты.
  • Кровь святого мученика находиться в монастыре Воплощения господня в Мадриде, в Греции.

В самой России более 50 часовен и храмов, носящих имя святого. А образ целителя с ларцом и мерной ложечкой занимает почетное место буквально в каждой православной церкви.

День почитания

Ежегодно в день почитания святого, которое проходит 9 августа, верующие могут созерцать чудо.

Святая кровь великомученника, собранная в день его казни, становится жидкой.

Это чудо происходит в монастыре Воплощения Господня в городе Мадриде. Рационального объяснения происходящему никто дать не может. Подобные чудеса со святынями даются для того, чтобы верующие укрепили свою веру и не предавались греху уныния.

Христианское значение болезней и скорбей

Если Господь есть Любовь и если Он безгранично милосерден к человеку, то почему вообще существуют болезни и остальные скорби, беды и нестроения? Этим вопросом задаются многие. Неверующие люди и атеисты даже приводят данный аргумент в качестве доказательства несуществования Бога. Дескать, если бы Бог был, он бы не допустил многих страшных болезней и мучений для человека.

Для христианского понимания необходимости недугов, прежде всего, нужно осознать, что ничего в нашей жизни не происходит просто так. Господь ведет каждого человека, но человек свободен при этом выбирать свой путь. Бог каждый день дает человеку выбор — идти за Ним или идти против Него. Совершая греховные поступки и забывая о великой Божьей любви к каждому человеку, мы и выбираем путь против Него.

Для того, чтоб человек опомнился, осознал всю пагубность собственной жизни, порой необходимо его из этой жизни вытряхнуть. И именно болезни позволяют сделать это лучше всего. Заболев, человек становится неспособным ко множеству греховных поступков, которые он совершал здоровым.

В этом и скрывается великий смысл и польза недугов. Через телесную немощь человек способен познать и увидеть величие человеческой души. Обратившись в болезни к Богу, можно почувствовать огромную благодать, исходящую от Него и получить облегчение в своем страдании.

Поэтому, приходя помолиться к святой иконе Пантелеймона Целителя о здравии собственном или близких, обязательно нужно помнить, что болезнь — наш помощник в очищении души. Любое лечение всегда нужно начинать именно с очищения души. Хорошо сходить на исповедь, приступить к таинству Причастия. В особых случаях можно попросить священника совершить таинство Соборования над болящим.

Если телесные болезни начинать лечить с Божьей помощью и полным упованием на Его святую волю, то тогда все молитвы о исцелении будут услышаны, и человек получить помощь и духовную, и телесную.

Пантелей-целитель (А. К. Толстой)

Пантелей-государь ходит по полю,
И цветов и травы ему по пояс,
И все травы пред ним расступаются,
И цветы все ему поклоняются.
И он знает их силы сокрытые,
Все благие и все ядовитые,
И всем добрым он травам, невредныим,
Отвечает поклоном приветныим,
А которы растут виноватые,
Тем он палкой грозит суковатою.
По листочку с благих собирает он,
И мешок ими свой наполняет он,
И на хворую братию бедную
Из них зелие варит целебное.
Государь Пантелей!
Ты и нас пожалей,
Свой чудесный елей
В наши раны излей,
В наши многие раны сердечные;
Есть меж нами душою увечные,
Есть и разумом тяжко болящие,
Есть глухие, немые, незрящие,
Опоённые злыми отравами,—
Помоги им своими ты травами!
А ещё, государь,—
Чего не было встарь —
И такие меж нас попадаются,
Что лечением всяким гнушаются.
Они звона не терпят гуслярного,
Подавай им товара базарного!
Всё, чего им не взвесить, не смеряти,
Всё, кричат они, надо похерити;
Только то, говорят, и действительно,
Что для нашего тела чувствительно;
И приёмы у них дубоватые
И ученье-то их грязноватое,
И на этих людей,
Государь Пантелей,
Палки ты не жалей,
Суковатыя!
<Февраль 1866>

Великомученик Пантелеи́мон целитель

Аудио:

Кондак 1

Из­бра́н­ный стра­сто­те́рп­че Хрис­то́в и вра­чу́ бла­го­да́т­ный, ту́­не по­да­я́й не­ду́­гую­щим ис­це­ле́­ния, пе́снь­ми вос­хва­ля́­ем тя, за­сту́п­ни­ка на́­ше­го. Ты же, я́ко име́яй дерз­но­ве́­ние ко Го́с­по­ду, от вся́­ких бед и бо­ле́з­ней сво­бож­да́й нас, лю­бо́­вию те­бе́ зо­ву́­щих:

Ра́­дуй­ся, ве­ли­ко­му́­че­ни­че и це­ли́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не.

Икос 1

А́н­ге­ла зем­на́­го и не­бе́с­на­го че­ло­ве́­ка ве́­мы тя, сла́в­ный Пан­те­леи́­мо­не: а́н­гель­скою бо не­по­ро́ч­нос­тию и му́­че­ни­чест­вом укра­ше́н, пре­се­ли́л­ся еси́ от зем­ли́ на Не́­бо, иде́­же со А́н­ге­лы и все́­ми свя­ты́­ми пред­стоя́ Пре­сто́­лу Го́с­по­да сла́­вы, мо­ли́­ся о нас, зем­ны́х, по­чи­та́ю­щих тя зва́­нии си́­ми:

Ра́­дуй­ся, све́т­лос­те бла­го­че́с­тия;

ра́­дуй­ся, пре­сла́в­ный све­ти́ль­ни­че Це́рк­ве.

Ра́­дуй­ся, му́­че­ни­ков пре­чест­ны́х укра­ше́­ние;

ра́­дуй­ся, ве́р­ных в не­по­ко­ле­би́­мом тер­пе́­нии утвер­жде́­ние.

Ра́­дуй­ся, ю́нос­ти пре­из­ря́д­ная по­хва­ло́;

ра́­дуй­ся, по­бо́р­ни­че Хрис­то́в, в му́­же­стве не­одо­ле́н­ный.

Ра́­дуй­ся, про­из­ра́ст­ший в ми́­ре, пре­ми́­рен яви́­вый­ся;

ра́­дуй­ся, а́н­ге­ле во пло́­ти, пре­вос­хо­дя́й сме́рт­ных.

Ра́­дуй­ся, не­бо­жи́­те­лю все­бла­же́н­ный;

ра́­дуй­ся, Бо­же́ст­вен­на­го ра́­зу­ма вмес­ти́­ли­ще.

Ра́­дуй­ся, и́м­же ве́­ра воз­вы́­си­ся;

ра́­дуй­ся, и́м­же пре́­лесть низ­ло­жи́­ся.

Ра́­дуй­ся, ве­ли­ко­му́­че­ни­че и це­ли́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не.

Кондак 2

Ви́­дя тя Вла­ды́­ка со­су́д из­бра́н, воз­лю­би́ ду́­ши тво­е́й доб­ро́­ту. Ты бо зем­ну́ю вся́­кую сла́­дость и сла́­ву пре­зре́в, вен­це́м му́­че­ни­чес­ким воз­же­ле́л еси́ укра­си́­ти­ся, уя́зв­лен Бо­же́­ствен­ною лю­бо́­вию, и вдох­но­ве́н­но поя́: Алли­лу́иа.

Икос 2

Ра́­зум бо­го­духнове́н име́я, о до́б­лий вои́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не, изу­ми́л еси́ ца­ря́ Мак­си­миа́­на му́­же­ством ду́­ши твоея́ и сло­ве­сы́, и́ми­же дерз­но­ве́н­но про­по­ве́­дал еси́ Хри­ста́. Те́м­же по­хва­ля́ю­ще дерз­но­ве́­ние твое́, гла­го́­лем ти си́­це:

Ра́­дуй­ся, угро́­зы Мак­си­миа́­на пре­зре́­вый;

ра́­дуй­ся, со­ве́­том не­чес­ти́­вых не по­ко­ри́­вый­ся.

Ра́­дуй­ся, на­са­жде́­ние и́с­тин­на­го бо­го­почита́ния;

ра́­дуй­ся, ис­ко­ре­не́­ние де́­мон­ско­го слу­же́­ния.

Ра́­дуй­ся, не­и́с­тов­ства му­чи́­те­лей изобли­чи́­те­лю;

ра́­дуй­ся, и́дольс­кия пре́­лес­ти низ­ло­жи́­те­лю.

Ра́­дуй­ся, раз­гна́­вый не­чес­ти́­вых со­бо́­ри­ща;

ра́­дуй­ся, пре­ме­ни́­вый тле́н­ная на не­бе́с­ная.

Ра́­дуй­ся, со­бе­се́д­ни­че не­ве­ще́ст­вен­ных А́н­ге­лов;

ра́­дуй­ся, сли­ков­ство­ва́­те­лю мно­го­стра­да́ль­ных свя­ты́х.

Ра́­дуй­ся, и́м­же са­та­на́ по­сра­ми́­ся;

ра́­дуй­ся, и́м­же Хрис­то́с про­сла́­ви­ся.

Ра́­дуй­ся, ве­ли­ко­му́­че­ни­че и це­ли́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не.

Кондак 3

Си́­лою Вы́ш­ня­го, да­ро­ва́н­ною те­бе́, и кре́п­ким тер­пе́­ни­ем тво­и́м обез­си́­лил еси́ му­чи́­те­ле­ву де́р­зость, му́­же­ствен­ный по­бе­до­но́с­че: ог­ня́, зве­ре́й, ко­ле­са́ не убо­я́в­ся и ме­че́м усе­че́н во гла­ву́, ве­не́ц по­бе́­ды при­я́л еси́ от Хри­ста́ Бо́­га, взы­ва́я Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 3

Иму́­щи оби́­тель твоя́ все­дра­гу́ю гла­ву́ твою́, бо­го­му́дрый стра­сто­те́рп­че, я́ко пре­ве­ли́­кое со­кро́­ви­ще, ра́­дос­ти ис­пол­ня́­ет­ся о сем и, лю­бо́­вию вос­пе­ва́ющи да́н­ную те­бе́ от Бо́­га бла­го­да́ть ис­це­ле́­ний, бла­го­да́р­но зо­ве́т ти:

Ра́­дуй­ся, Ни­ко­ми­ди́и све­ти́ль­ни­че все­све́т­лый;

ра́­дуй­ся, чту́­щей тя оби́­те­ли стра́­же не­усы́п­ный.

Ра́­дуй­ся, и́м­же охла­де́ без­бо́­жие;

ра́­дуй­ся, и́м­же воз­рас­те́ бо­го­позна́ние.

Ра́­дуй­ся, све́т­лая стра­сто­те́рп­цев сла́­во;

ра́­дуй­ся, ра́­дост­ное пра­во­сла́в­ных слы́­ша­ние.

Ра́­дуй­ся, ис­це­ле́­ний бла­го­да́т­ный ис­то́ч­ни­че;

ра́­дуй­ся, да­ро­ва́­ний ве­ли́­ких вмес­ти́­ли­ще.

Ра́­дуй­ся, бла­го­во́н­ное ми́­ро, обла­го­уха́ю­щее ду́­ши;

ра́­дуй­ся, я́ко по­мо­га́е­ши при­зы­ва́­ющим тя.

Ра́­дуй­ся, сле­пы́м зре́­ние да­ро­ва́­вый;

ра́­дуй­ся, хро­мы́м бла­го­ше́ст­вие устро́­ивый.

Ра́­дуй­ся, ве­ли­ко­му́­че­ни­че и це­ли́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не.

Кондак 4

Бу́­рею по­мыш­ле́­ний мно­го­бо́­жия одер­жи́м, не­чес­ти́­вый царь сму­ти́­ся, уве́­дев от за­ви́ст­во­вав­ших те­бе́ вра­че́в, я́ко вся́­кия не­ис­це́ль­ныя не­ду́­ги це­ли́­ши ты и́ме­нем Хри­ста́. Мы же, с ве­се́­ли­ем сла́­вя­ще ди́в­на­го в те­бе́ Бо́­га, во­пи­е́м Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 4

Слы́­шав­ше ни­ко­ми­ди́й­стии лю́­дие о ве­ли́­ком со­стра­да́­нии тво­е́м к стра́­жду­щим и о без­ме́зд­ном вра­че­ва́­нии от вся́­ких бо­ле́з­ней, устре­ми́­ша­ся вси к те­бе́, с ве́­рою во вра­чу́ю­щую бла­го­да́ть, в те­бе́ су́­щую, и, при­е́м­лю­ще ско́­рая ис­це­ле́­ния от вся́­ких бо­ле́з­ней, про­сла­вля́­ху Бо́­га и те­бе́ ве­ли­ча́­ху, все­ми́­ло­сти­ва­го це­ли́­те­ля сво­его́, зо­ву́­ще ти:

Ра́­дуй­ся, по­ма́­зан­ный ми́­ром бла­го­да́­ти;

ра́­дуй­ся, хра́­ме Бо́­га освя­ще́н­ный.

Ра́­дуй­ся, ве­ли́­кая бла­го­чес­ти́­вых сла́­во;

ра́­дуй­ся, тве́р­дая озло­бля́е­мых сте­но́.

Ра́­дуй­ся, му́д­рых пре­вос­хо­дя́й ра́­зу­мом;

ра́­дуй­ся, ве́р­ных осия­ва́­яй мы́с­ли.

Ра́­дуй­ся, Бо­же́ст­вен­ных да­ро́в при­я́те­ли­ще и мно­го­об­ра́з­ных нам ми́­лос­тей Гос­по́д­них ис­то́ч­ни­че;

ра́­дуй­ся, ско́­рый по­мо́щ­ни­че стра́­жду­щим.

Ра́­дуй­ся, обу­ре­ва́­емых при­ста́­ни­ще;

ра́­дуй­ся, за­блу́жд­ших на­ста́в­ни­че.

Ра́­дуй­ся, бо­ля́­щих ту́­не вра­чу́яй;

ра́­дуй­ся, оби́ль­но ис­це­ле́­ния ис­то­ча́­яй.

Ра́­дуй­ся, ве­ли­ко­му́­че­ни­че и це­ли́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не.

Кондак 5

Чу́­до пре­сла́в­ное со­тво­ри́ то­бо́ю Гос­по́дь, ег­да́ чрез слу­жи́­те­ля Сво­его́ Ермо­ла́я при­зва́ тя в чу́д­ный Свой свет. Ехи́д­ною бо ве́­лиею угры­зе́н­но уме́р­шее от­ро­ча́ по мо­ли́т­ве тво­е́й ко Хри­сту́ а́бие ожи­ве́ и вос­та́ здра́­во. По­зна́в у́бо Жиз­но­да́в­ца всех И́с­тин­на­го Бо́­га, с тве́р­дою ве́­рою воз­зва́л еси́ Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 5

Узре́ свет сле­пы́й, ему́­же с при­зы­ва́­нием име́­не Хри­сто́­ва при­кос­ну́л­ся еси́ ты, сла́в­не. Ермо­ла́­ем бо пре­сви́­те­ром про­све­ще́н, отри́­нув оте́­чес­кое мно­го­бо́­жие, вос­при­я́л еси́ ма́­тер­нее бла­го­че́с­тие, и́м­же и от­ца́ про­све­ти́л еси́. Се­го́ ра́­ди те­бе́, сла́в­но­му уго́д­ни­ку Бо́­жию и чу́д­ному вра­чу́, взы­ва́­ем:

Ра́­дуй­ся, к Бо́­гу ве́­лие ра­че́­ние име́яй;

ра́­дуй­ся, при­сно­го­ря́­щий ог­ню́ бо­же́ст­вен­ныя люб­ве́.

Ра́­дуй­ся, де́я­тель­ный по­слу́­ша­те­лю свя­ще́н­ных по­уче́­ний Ермо­ла́я;

ра́­дуй­ся, по­сле́­до­ва­вый со­ве́­там ма́­те­ре тво­е́й Ев­ву́­лы.

Ра́­дуй­ся, я́ко вся раз­да́л еси́, да Хри­ста́ при­об­ря́­ще­ши;

ра́­дуй­ся, лю­бо́вь к ми́­ру лю­бо́­вию Бо́­жиею по­бе­ди́­вый.

Ра́­дуй­ся, я́ко вме́с­то сла́д­ких ми́­ра за Хри­ста́ лю́­тая стра­да́­ния при­я́л еси́;

ра́­дуй­ся, я́ко о́б­щник со­тво­ри́л­ся еси́ Стра­сте́м Хри­сто́­вым.

Ра́­дуй­ся, вос­тор­жест­во­ва́­вый над все́­ми страсть­ми́;

ра́­дуй­ся, укра­си́­вый­ся бла­го­да́т­ным без­стра́­сти­ем.

Ра́­дуй­ся, ис­пол­ня́­яй ра́­дос­ти при­те­ка́­ющия к те­бе́;

ра́­дуй­ся, ту́­не исцеля́яй всех бла­го­да́­тию Хри­сто́­вою.

Ра́­дуй­ся, ве­ли­ко­му́­че­ни­че и це­ли́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не.

Кондак 6

Про­по­ве́д­ник и́с­ти­ны яви́­ся про­све­ще́н­ный то­бо́ю те­ле́с­не и ду­ше́в­не сле­пе́ц: по­до́б­но бо ева́н­гельс­ко­му слеп­цу́, дерз­но­ве́н­но пред все́­ми ис­по­ве́да Све́­та И́с­тин­на­го, Хри­ста́, про­све­ща́­юща вся́­ка­го че­ло­ве́­ка, не­чес­ти́­ва­го же ца­ря́ и бо́­ги язы́­чес­кия уко­ри́в, чрез ме́ч­ное усе­че́­ние взы́­де к не­мер­ца́ю­ще­му све́­ту на Не­бе­си́ пе́­ти Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 6

С све́т­лым ли­це́м пред­ста́в су­ди́­ли­щу ца­ре́­ву, дерз­но­ве́н­но взы­ва́л еси́, пре­бла­же́н­не, во услы́­ша­ние всех: все­це­ле́б­ная си́­ла моя́ и сла́­ва Хрис­то́с есть, И́с­тин­ный Бог, Вла­ды́­ка всех, ме́рт­выя воскре­ша́­яй и всяк не­ду́г от­го­ня́­яй. За та­ко­во́е ис­по­ве́­да­ние убла­жа́­юще тя, гла­го́­лем:

Ра́­дуй­ся, ус­та́ гро­мо­гла́с­ная Бо­же­ства́ Хри­сто́­ва;

ра́­дуй­ся, язы́­че ме­до­то́ч­ный, ве­ща́яй Его́ до­мо­строи́­тель­ство.

Ра́­дуй­ся, ви­ти́е пре­вы́с­ша­го бо­го­сло́вия;

ра́­дуй­ся, се́я­те­лю му́д­рый бла­го­че́с­тия.

Ра́­дуй­ся, слад­ко­зву́ч­ная ве́­ры сви­ре́ль;

ра́­дуй­ся, сла́в­ный про­по­ве́д­ни­че Пра­во­сла́­вия.

Ра́­дуй­ся, пре́ж­де сме́р­ти яви́­вый ди́в­ная;

ра́­дуй­ся, по сме́р­ти со­вер­ша́­яй чу́д­ная.

Ра́­дуй­ся, зри́­те­лю сла́­вы Хри­сто́­вой;

ра́­дуй­ся, по­слу́­ша­те­лю мо­ля́­щих­ся те­бе́.

Ра́­дуй­ся, по­да́­те­лю ми́­лос­ти той тре́­бую­щим;

ра́­дуй­ся, хо­да́­таю благ по­чи­та́ю­щим па́­мять твою́.

Ра́­дуй­ся, ве­ли­ко­му́­че­ни­че и це­ли́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не.

Кондак 7

Ми́­ро из­лия́­ся на ду́­шу твою́, бо­го­му́дрый це­ле́б­ни­че, от Уте́­ши­те­ля Ду́­ха; те́м­же по сме́р­ти чест­ны́я мо́­щи твоя́, бла­го­уха́­ни­ем сво­и́м страс­те́й зло­смра́­дие от­го­ня́я, ис­це­ле́­ние по­да­ю́т во­пию́­щим ве́­рою Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 7

Ег­да́ узре́­ша и́дольс­тии чти́­те­ли мно­го­ле́т­на раз­сла́б­лен­на, мо­ли́т­вою твое́ю, свя́­те, воз­дви́г­ну­та и хо­дя́­ща, мно́­зи уве́­ро­ва­ша во Хри­ста́; жре­цы́ же бе­со́в­стии, за́­вис­тию сне­да́­еми, по­дви­го́ша ца­ря́ на я́рость. Те­бе́ у́бо не­ща́д­но за Хри­ста́ стру́­же­му и опа­ля́е­му бы́в­шу, со уми­ле́­нием зо­ве́м:

Ра́­дуй­ся, на­слаж­де́­ния зем­на́я пре­зре́­вый;

ра́­дуй­ся, благ ве­ще́ст­вен­ных пре­вы́с­ший.

Ра́­дуй­ся, я́ко вся крас­на́я ми́­ра се­го́ ни во что же вме­ни́л еси́;

ра́­дуй­ся, я́ко сла́­ву ско­ро­те­ку́­щую с се­бе́ отря́сл еси́.

Ра́­дуй­ся, не­уло­ви́мь пре­бы́­вый лов­ле́­нии Ве­лиа́­ра;

ра́­дуй­ся, по­бе­ди́­вый му­чи́­те­лей ко­ва́р­ства.

Ра́­дуй­ся, не по­ща­ди́­вый за Хри­ста́ жи́з­ни свое́й;

ра́­дуй­ся, враг яви́­вый­ся враж­де́б­ныя пло́­ти.

Ра́­дуй­ся, мно­го­бо́­жия ши­ро­ту́ утес­ни́­вый;

ра́­дуй­ся, бо­же́­ствен­ною си́­лою и́до­лы по­пра́­вый.

Ра́­дуй­ся, остре́й­шая стре­ло́, яз­вя́­щая вра­ги́;

ра́­дуй­ся, пред­ста́­те­лю, зас­ту­па́яй ве́­рую­щия.

Ра́­дуй­ся, ве­ли­ко­му́­че­ни­че и це­ли́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не.

Кондак 8

Стран­но­ле́п­но явля́­ше­ся те­бе́ Гос­по́дь, обод­ря́я и со­блю­да́я в му­че́­ни­их за и́мя Его́: во о́б­ра­зе бо пре­сви́­те­ра Ермо­ла́я, кло­ко́­чу­щее оло́­во, в не́­же ввер­жен был еси́, охла­ди́, и в мо́­ри от­ре­ши́в ве́­лий ка́­мень от вы́и тво­е́й, из­ве­де́ не­вреж­де́н­на на зе́м­лю. Ты же, па́­ки пред­ста́в пред ца­ря́, тор­же́ст­вен­не пел еси́ Хри­сту́ Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 8

Весь у́м­не на Не­бе­си́ во­дво­ря́л­ся, и ни́зу на зем­ли́ су́­щих не ос­тав­ля́­еши, со­пре­бы­ва́я с на́­ми все­чест­но́ю гла­во́ю твое́ю, ве­ли́­кий стра­сто­те́рп­че Хрис­то́в, при­е́м­ля от Го́с­по­да и по­дая́ про­све­ще́­ние и ос­вя­ще́­ние во­пию́­щим те­бе́ та­ко­ва́я:

Ра́­дуй­ся, пре­му́д­ро­сте бо­же́ст­вен­ныя ис­по́л­нен­ный;

ра́­дуй­ся, про­мыш­ле́­ния Бо́­жия о нас таи́н­ни­че.

Ра́­дуй­ся, бо­го­му́дренных умо́в услаж­де́­ние;

ра́­дуй­ся, бо­го­люби́вых душ уве­се­ле́­ние.

Ра́­дуй­ся, пре­све́т­лый Хрис­то́в би́­се­ре;

ра́­дуй­ся, освя­ще́н­ный ду­ше́ю и те́­лом.

Ра́­дуй­ся, во дво́­рех пер­во­ро­жде́н­ных на Не­бе­си́ все­ли́­вый­ся;

ра́­дуй­ся, в при­сно­бла­же́н­ных оби­та́­яй чер­то́­зех.

Ра́­дуй­ся, све́­та Тро́и­чес­ка­го зри́­те­лю;

ра́­дуй­ся, в мо­ли́т­вах к Бо́­гу те́п­лый о нас пред­ста́­те­лю.

Ра́­дуй­ся, про­све­ще́­ние ду­ша́м по­да­ва́­яй;

ра́­дуй­ся, скор­бя́­щим уте­ше́­ние низ­по­сы­ла́­яй.

Ра́­дуй­ся, ве­ли­ко­му́­че­ни­че и це­ли́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не.

Кондак 9

Вся́­кое ес­тес­тво́ уди­ви́­ся, Пан­те­леи́­мо­не, сия́­нию в те­бе́ бла­го­да́­ти и бо­га́т­ству доб­ро­де́­те­лей: ан­ге­ло­по­до́б­ней чис­то­те́ тво­е́й, ве­ли́­кому му́­же­ству в лю́­тых стра­да́­ни­ях, кре́п­кой люб­ве́ ко Хри­сту́ и мно́­го­му со­стра­да́­нию к лю́­дем, в ни́х­же тво­ри́­ши пре­сла́в­ная, во е́же пе́­ти: Алли­лу́иа.

Икос 9

Ви­ти́я мно­го­ве­ща́н­ныя не воз­мо́­гут по до­стоя́­нию вос­хва­ли́­ти бо­ре́­ния твоя́, сла́в­ный доб­ро­по­бе́д­ни­че, ка́­ко не­по­бе­ди́­мою си́­лою Бо́­жиею ю́ный ле́­ты по­бе­ди́ дре́в­ня­го ис­ко́н­на­го вра­га́ и по­сра­ми́ и́доль­скую пре́­лесть. Мы же, уди­вле́­ния ис­по́л­нен­нии, зо­ве́м ти:

Ра́­дуй­ся, ра́­дост­ное зре́­ли­ще А́н­ге­лов;

ра́­дуй­ся, бла­го­го­ве́й­ное удив­ле́­ние че­ло­ве́­ков.

Ра́­дуй­ся, кровь за Хри­ста́ из­лия́­вый и в сме́р­ти мле́­ко ис­то­чи́­вый;

ра́­дуй­ся, те́­ло за Не­го́ му́­че­ни­чес­кой сме́р­ти пре­да́­вый.

Ра́­дуй­ся, ис­по­ве́д­ни­чест­ва пра́­ви­ло;

ра́­дуй­ся, до́б­лий во́и­не Ца­ря́ ца­ре́й.

Ра́­дуй­ся, тьмы дер­жа́в­ца по­бе­ди́­вый;

ра́­дуй­ся, по­бе́­дою твое́ю не­бе́с­ных и зем­ны́х об­ве­се­ли́­вый.

Ра́­дуй­ся, Го́р­ня­го ми́­ра оби­та́­те­лю бла­же́н­ный;

ра́­дуй­ся, до́ль­ня­го ми́­ра му́д­рый стра́н­ни­че.

Ра́­дуй­ся, дре́­во, укра́­шен­ное пло­да́­ми бла­го­да́т­ных да­ро­ва́­ний;

ра́­дуй­ся, но­ся́й доб­ро­по­бе́д­ныя ве́т­ви.

Ра́­дуй­ся, ве­ли­ко­му́­че­ни­че и це­ли́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не.

Кондак 10

Со­стра­да́­ния ис­по́л­нен, я́ко и́с­тин­ный под­ра­жа́­тель По­да́­те­ля ми́­лос­ти Го́с­по­да, чест­ны́й стра­да́ль­че, Пан­те­леи́­мо­ном (си есть, все­ми́­ло­сти­вым) от Не­го́ пре­име­но́­ван еси́, на вся при­те­ка́­ющия к те­бе́ ми́­лость из­ли­ва́я, ю́же и нам не­ос­ку́д­но ис­т­оча́й, о те­бе́ во­пию́­щим Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 10

Сте́­ну тя тве́р­ду об­ре́т му­чи́­тель, ни­ки́и­ми же му́­ка­ми по­бе­ди́­му, по­ку­си́­ся со­кру­ши́­ти кре́­пость твою́ зу­бы́ зве­ре́й и острия́­ми му­чи́­лищ­на­го ко­ле­са́, оба́­че и в сем ни­что́же успе́: си́­ла бо Хри­сто́­ва лю́­тость зве­ре́й укро­ти́, а стра́ш­ное ко́­ло, на не́м­же обра­ща́­емо бе те́­ло твое́, а́бие со­кру­ши́ся. Те­бе́ у́бо не­по­бе­ди́­мо­му стра­сто­те́рп­цу зо­ве́м:

Ра́­дуй­ся, чест­но́е Хрис­то́­во из­бра́­ние;

ра́­дуй­ся, не­по­ро́ч­ное Бо́­го­ви бла­го­уха́­ние.

Ра́­дуй­ся, тве́р­дый ада­ма́н­те Це́рк­ве;

ра́­дуй­ся, не­по­ко­ле­би́­мый сто́л­пе, до­ся­за́яй до Не­бе­се́.

Ра́­дуй­ся, зве́­ри ви́­ди­мыя укро­ща́­яй;

ра́­дуй­ся, дра­ко́­нов не­ви́­ди­мых со­кру­ша́яй.

Ра́­дуй­ся, обаг­ре́н­ный твое́ю за Хри­ста́ кро́­вию, сраст­во­ре́н­ною мле́­ком;

ра́­дуй­ся, не­увя­да́­емыя при­е́мый вен­цы́.

Ра́­дуй­ся, ра́­дость при­чи­ни́­вый А́н­ге­лом и че­ло­ве́­ком;

ра́­дуй­ся, про­сла́в­лен­ный Бо́­гом на Не­бе­си́ и на зем­ли́.

Ра́­дуй­ся, не­бо­жи́­те­лю, ли­ков­ству́­яй с му́­че­ни­ки;

ра́­дуй­ся, на­сы­ща́­яй­ся ли­це­зре́­ни­ем Хри­ста́ пре­сла́д­ким.

Ра́­дуй­ся, ве­ли­ко­му́­че­ни­че и це­ли́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не.

Кондак 11

Песнь ис­хо́д­ную при­но́­сим тво­ему́ за Хри­ста́ за­ко­ле́­нию свя­ще́н­но­му, в не́м­же вме́с­те с кро́­вию мле́­ко ис­те­че́ от те­бе́, ве­ли­ко­му́­че­ни­че, и ма́с­ли­ни­чи­на, под не́ю­же усе­че́н был еси́, ис­по́л­ни­ся це­ли́­тель­ных пло­до́в. Те́м­же Хри­сту́, ди́в­но про­слав­ля́­юще­му сла́­вя­щия Его́, те́п­ле во­пи­е́м: Алли­лу́иа.

Икос 11

Све­то­за́р­ная лу­ча́ был еси́, бо­го­му́д­ре, во тьме мно­го­бо́­жия се­дя́­щим, пу­те­во­дя́­щая к Со́лн­цу Пра́в­ды Хри­сту́ Бо́­гу, Ему́­же мо­ли́­ся, во све́­те за́­по­ве­дей Его́ при́с­но пре­бы­ва́­ти и нам, си­це­ва́я ра́­дост­ная те­бе́ при­но­ся́­щим:

Ра́­дуй­ся, пре­све́т­лая звез­до́, на мы́с­лен­ней тве́р­ди бли­ста́ю­щая;

ра́­дуй­ся, лу­чу́, хри­сто­име­ни́­тым лю́­дем све­тя́­щая.

Ра́­дуй­ся, та́ин­ствен­но обли­ста­ва́е­мый от Со́лн­ца Хри­ста́;

ра́­дуй­ся, у́м­не зе́м­лю обте­ка́яй.

Ра́­дуй­ся, се­ле́­ние кра́с­ное Пре­свя­та́­го Ду́­ха;

ра́­дуй­ся, со­су́­де пре­чест­ны́й, из­ли­ва́­яй ис­це­ле́­ния.

Ра́­дуй­ся, чис­то­ты́ со­кро́­ви­ще;

ра́­дуй­ся, ми́­лос­ти те­зо­име­ни́­те.

Ра́­дуй­ся, Ца́рст­вия Не­бе́с­на­го нас­ле́д­ни­че;

ра́­дуй­ся, ве́ч­ныя сла́­вы со­при­ча́ст­ни­че.

Ра́­дуй­ся, пред­ста́­те­лю бе́д­ствую­щим в мо́­ри жи­те́й­стем;

ра́­дуй­ся, без­сре́­бре­ни­че, по­мо­га́­яй при­зы­ва́­ющим тя с ве́­рою.

Ра́­дуй­ся, ве­ли­ко­му́­че­ни­че и це­ли́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не.

Кондак 12

Бла­го­да́­ти оби́­лие при­я́л еси́, тре­бла­же́н­не, по оби́­лию люб­ве́ твоея́ ко Хри­сту́ Бо́­гу, И́же и яви́ тя мно­го­це­ле́б­ным ис­то́ч­ни­ком, без­ме́зд­но вра­чу́ю­щим ду­ше́в­ныя и те­ле́с­ныя бо­ле́з­ни при­те­ка́ю­щих к те­бе́ с ве́­рою и Бо́­гу во­пию́­щих: Алли­лу́иа.

Икос 12

Пою́­ще мно­го­стра­да́ль­ныя по́д­ви­ги твоя́ за Хри­ста́, сла́в­ный стра­сто­те́рп­че, хва́­лим дол­го­тер­пе́­ние твое́, убла­жа́­ем му́­че­ни­чес­кую кон­чи́­ну, по­чи­та́­ем и свя­ще́н­ную па́­мять твою́, зас­ту́п­ни­че наш и це­ли́­те­лю, и в по­хва­лу́ си­це­ва́я те­бе́ зо­ве́м:

Ра́­дуй­ся, бла­го­че́с­тия тру­бо́ бла́­го­зву́ч­ная;

ра́­дуй­ся, ме­чу́, по­се­ка́­яй не­че́с­тие.

Ра́­дуй­ся, стро­га́н­ный на дре́­ве за Рас­про­сте́р­ша­го ру́­це Свои́ на дре́­ве Кре́ст­нем;

ра́­дуй­ся, я́ко опа­ля́­емь за Не­го́, пре́­лес­ти пещь по­га­си́л еси́.

Ра́­дуй­ся, я́з­вами тво­и́ми вра­ги́ уяз­ви́­вый;

ра́­дуй­ся, кро́­вию твое́ю то́­ки и́дольс­кия кро́­ве из­су­ши́­вый.

Ра́­дуй­ся, в ки­пя́­щее оло́­во вве́р­жен­ный за Хри­ста́;

ра́­дуй­ся, по­гру­же́н­ный за и́мя Его́ в во­да́х мор­ски́х.

Ра́­дуй­ся, про­мыш­ле́­ни­ем Бо́­жи­им не­вреж­де́н в сих пре­бы́­вый;

ра́­дуй­ся, я́ко чрез огнь и во́­ду му­че́­ний вшел еси́ в по­ко́й Не­бе́с­ный.

Ра́­дуй­ся, из­ли­ва́­яй не­из­ся­ка́­емыя струй ми́­лос­ти ве́р­ным;

ра́­дуй­ся, бла­го­со­стра­да́­тель­ный вра­чу́, ис­це­ле́­ния бла­го­да́ть по­да­ва́­яй.

Ра́­дуй­ся, ве­ли­ко­му́­че­ни­че и це­ли́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не.

Кондак 13

О мно­го­стра­да́ль­ный и пре­ди́в­ный стра­сто­те́рп­че Хрис­то́в и це­ли́­те­лю наш Пан­те­леи́­мо­не! Ми́­ло­сти­во при­е́м сие́ ма́­лое от нас при­но­ше́­ние, от мно­го­об­ра́з­ных не­ду́­гов ис­це­ли́ ны и пред­ста́­тель­ством тво­и́м со­хра­ни́ от враг ви́­ди­мых и не­ви́­ди­мых и ве́ч­на­го му­че́­ния из­ба́­вит­ся нам Го́с­по­да умо­ли́, да во Ца́рст­вии Его́ вы́­ну вос­пе­ва́­ем: Алли­лу́иа.

Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м икос 1 и кондак 1.

Мо­ли́т­ва 1-я

О ве­ли́­кий Хрис­то́в уго́д­ни­че и пре­сла́в­ный це­ле́б­ни­че, ве­ли­ко­му́­че­ни­че Пан­те­леи́­мо­не! Ду­ше́ю на Не­бе­си́ Пре­сто́­лу Бо́­жию пред­сто­я́й и три­ипос­та́с­ныя Его́ сла́­вы на­слаж­да́­яй­ся, те́­лом же и ли́­ком свя­ты́м на зем­ли́ в бо­же́ст­вен­ных хра́­мех по­чи­ва́­яй и да́н­ною ти свы́­ше бла­го­да́­тию раз­ли́ч­ная чу­де­са́ ис­то­ча́­яй, при́­зри ми́­ло­стив­ным тво­и́м о́ком на пред­стоя́­щия лю́­ди, чест­не́й тво­е́й ико­не уми́ль­но мо­ля́­щия­ся и про­ся́­щия от те­бе́ це­ле́б­ныя по́­мо­щи и за­ступ­ле́­ния: про­стри́ ко Го́с­по­ду Бо́­гу на́­ше­му те́п­лыя твоя́ мо­ли́т­вы и ис­про­си́ ду­ша́м на́­шим ос­тав­ле́­ние со­гре­ше́­ний. Се бо мы, за без­за­ко́­ния на́­ша не сме́­юще воз­вес­ти́ о́че́­са́ на́­ша к вы­со­те́ Не­бе́с­ней, ни­же́ во́з­не́с­ти́ глас мо­ле́б­ный к Его́ в Бо­же­стве́ не­при­сту́п­ней сла́­ве, се́рд­цем со­кру­ше́н­ным и ду́­хом сми­ре́н­ным те­бе́, хо­да́­тая ми́­ло­сти­ва ко Вла­ды́­це и мо­ли́т­вен­ни­ка за ны, гре́ш­ныя, при­зы­ва́­ем, я́ко ты при­я́л еси́ бла­го­да́ть от Не­го́ не­ду́­ги от­го­ня́­ти и стра́с­ти ис­це­ля́­ти. Те­бе́ у́бо про́­сим: не пре́­зри нас, не­до­сто́й­ных, мо­ля́­щих­ся те­бе́ и тво­е́й по́­мо­щи тре́­бую­щих. Бу́­ди нам в пе­ча́­лех уте́­ши­тель, в не­ду́­зех лю́­тых стра́­жду­щим врач, на­па́ст­вуе­мым ско́­рый по­кро­ви́­тель, оче­се́м не­ду́­гую­щим про­зре́­ния да́­тель, ссу́­щим и мла­де́н­цем в бо­ле́з­нех го­то́­вей­ший пред­ста́­тель и ис­це­ли́тель: ис­хо­да́­тай­ствуй всем вся, я́же ко спа­се́­нию по­ле́з­ная, я́ко да тво­и́ми ко Го́с­по­ду Бо́­гу мо­ли́т­ва­ми по­лу­чи́в­ше бла­го­да́ть и ми́­лость, про­сла́­вим всех бла­ги́х Ис­то́ч­ни­ка и Да­ро­по­да́­те­ля Бо́­га, Еди́­на­го в Тро́­ице Свя­те́й сла́­ви­ма­го От­ца́ и Сы́­на и Свя­та́­го Ду́­ха, ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Мо­ли́т­ва 2-я

О, свя­ты́й ве­ли­ко­му́­че­ни­че и це­ли́­те­лю Пан­те­леи́­мо­не, Бо́­га ми­ло­сти­ва­го под­ра­жа́­те­лю! При́­зри бла­го­сер­ди­ем и услы́­ши нас, гре́ш­ных, пред свя­тою твое́ю ико́­ною усерд­не мо­ля́­щих­ся, ис­про­си́ нам у Го́с­по­да Бо́­га, Ему́­же со а́н­ге­лы пред­стои­ши на не­бе­си́, ос­тав­ле́­ние гре­хо́в и пре­гре­ше́­ний на́­ших: ис­це­ли́ бо­ле́з­ни ду­ше́в­ныя и те­ле́с­ныя ра­бо́в Бо́­жи­их, ны́­не по­ми­нае­мых, зде пред­стоя́­щих и всех хри­сти­а́н пра­во­сла́в­ных к тво­ему́ зас­туп­ле­нию при­те­ка́ю­щих: се бо, грех на́­ших ра́­ди, лю́­те одер­жи­мы ес­мы мно́­ги­ми не­ду́­ги и не и́ма­мы по́­мо­щи и уте­ше­ния: к те­бе́ же при­бе­га́­ем, я́ко да­де­ся ти бла­го­да́ть мо­ли­ти­ся за ны и це­ли­ти всяк не­ду́г и вся́­ку бо­ле́знь: да́­руй у́бо всем нам свя­ты́­ми мо­ли́т­ва­ми тво­и́ми здра́­вие и бла́­гомо­щие ду́­ши и те́­ла, пре­спе­яние ве́­ры и бла­го­че́с­тия и вся к жи­тию вре­мен­но­му и ко спа­се́­нию по­тре́б­ная, я́ко да спо­до­бив­ше­ся то­бо́ю ве­ли́­ких и бо­га­тых ми́­лос­тей, про­сла́­вим тя и По­да́­те­ля всех благ, ди́в­на­го во свя­ты́х Бо́­га на́­ше­го, От­ца́ и Сы́­на и Свя­та́­го Ду́­ха. Ами́нь.

Мо­ли́т­ва 3-я

О, пре­сла́в­ный му­че­ни­че и до́б­лий во́и­не Не­бе́с­на­го Ца­ря́, Пан­те­леи́­мо­не все­бла­же́н­не, ми­ло­сти­ва­го Бо́­га пре­из­ряд­ный под­ра­жа́­те­лю, и́же Хри­ста́ на зем­ли́ дерз­но­ве́н­но ис­по­ве­дав и мно­го­об­раз­ныя за Не­го́ му́­ки пре­тер­пев, не­увя­да­емый при­я́л еси́ ве­не́ц на не­бе­си́, иде́­же ве́ч­на­го на­слаж­да́е­ши­ся бла­же́н­ства и со дерз­но­ве­ни­ем Пре­сто́­лу Три­со́л­неч­на­го Бо­же­ства́ пред­стои­ши! К тво­ему́ хри­сто­по­дра­жа­тель­но­му со­стра­да́­нию по Бо́­зе при­бе­га́­ем вси мы гре́ш­нии и все­усерд­но мо́­лим тя, теп­ла­го за­сту́п­ни­ка и пред­ста­те­ля на́­ше­го: не пре­стай при­зи­ра­ти на нас, су́­щих в нуж­дех и ско́рб­ных об­стоя́­ни­их, и твое́ю мо­лит­вен­ною по́­мо­щию и цель­бо­по­да­тель­ною си́­лою из­бав­ляй нас при́с­но от лю́­тых зол, все­гу­би­тель­ства и вся́­кия ины́я бе­ды́ и бо­ле́з­ни. Ты бо при­я́л еси́, свя́­те, не­ос­куд­ную бла­го­да́ть ис­це­ле́­ний от Спа́­са на́­ше­го Иису́­са Хри­ста́ за твер­дую твою́ к Не­му́ ве́­ру, при чис­том и не­по­роч­ном жи­тии, за­пе­чат­лен­ную му́­че­ни­чест­вом и мно­го­по­бед­ною твое́ю кон­чи­ною, в ней­же по дан­ней ти бла­го­да́­ти и на­име­но­ван от Хри­ста́ Пан­те­леи́­мо­ном, ми́­лос­ти те­зо­име­ни́­тым, ми­лую­щим всех при­те­ка́ю­щих к те­бе́ в ско́р­бех и бо­ле́з­нех. Се­го́ ра́­ди ве́­ду­ще тя ми­ло­сти­ва­го ко всем по­мо́щ­ни­ка и ис­це­ли­те­ля, с ве́­рою взы­ва́­ем к те­бе́, услы́­ши нас и бо­го­приятным хо­да́­тай­ством тво­и́м по­да­вай нам вся бла­го­по­треб­ная в жи­тии сем и нуж­ная к ве́ч­но­му спа­се́­нию. Му́­че­ни­чес­ким же дерз­но­ве­ни­ем тво­и́м умо­ли́ ми­ло­сти­ва­го Бо́­га, да по­ми­лу­ет нас, гре́ш­ных и не­до­сто́й­ных, по ве­ли­цей ми́­лос­ти Свое́й, да из­ба́­вит от тру́­са, по­то́­па, ог­ня́, ме­ча́ и вся́­ка­го пра­вед­на­го гне­ва и пре­ще́­ния, бла­го­вре­мен­не под­ви­зая нас к очис­ти­тель­но­му и уми­ло­сти­ви­тель­но­му во гре­се́х на́­ших по­кая­нию, ра́­ди мно́­жест­ва щед­ро́т Сво­и́х, да по­да́ст всем нам без­бе́дное, ти́­хое и бо­го­угод­ное жи­тие́, и всех нас от вра­го́в, ви́­ди­мых и не­ви́­ди­мых, да со­хра­ни́т бла­го­да́­тию Свое́ю и непобедимым опол­че­ни­ем а́н­гел Сво­и́х, и́ми­же ограж­дае­ми и нас­тав­ля­еми да по­жи­вем в ве­це сем в по­кая́­нии, чис­то­те́ и в тво­ре­нии бо­го­угод­ных дел; да спо­до́­бим­ся тво­и́м те́п­лым пред­ста́­тель­ством хри­сти­ан­скую кон­чи́­ну улу­чи­ти без­бо­лез­нен­ну, ми́­рну, не­пос­тыд­ну, из­ба­ви­ти­ся от ко́з­ней воз­душ­ных кня­зей тьмы и от ве́ч­ныя му́­ки и бы­ти нас­лед­ни­ками без­ко­неч­на­го, все­бла­жен­на­го ца́рст­вия. Ей, уго́д­ни­че Бо́­жий! Не пре­стай моли­ти­ся за ны, гре́ш­ныя, да тво­и́м хо­да́­тай­ством вре́­мен­ных и ве́ч­ных бед из­бав­ле­ни, ве­ли­ча́­ем те­бе́, за­сту́п­ни­ка на́­ше­го и мо­ли́т­вен­ни­ка, и веч­но про­сла­вля­ем об­ща­го Вла­ды́­ку и Го́с­по­да на́­ше­го Иису́­са Хри­ста́, Ему́­же по­до­ба́­ет вся­кая сла́­ва, честь и по­кло­не­ние со Без­на­ча́ль­ным Его́ От­це́м и Пре­свя­тым Ду́­хом, ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.